A Lamborghini is környezettudatosabb jövőt ígér

2021.05.18. 17:28

Bár a Lamborghini hagyományosan az egyik legkevésbé környezetbarát autómárka – a nagy fordulatszámú V10-esek és V12-esek fogyasztása soha nem volt kevés – úgy néz ki, a környezettudatosság igénye az olasz sportkocsimárkát is elérte.

A cég Direzione Cor Tauri néven ismertette a jövőre vonatkozó terveit, amelyben komoly szerepet kapott a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése. Úgy tűnik, a 2021-es évben még bemutatnak két hagyományos V12-es modellt az Aventador alapjain, mintegy búcsúként a régi stílustól. Később azonban már nem készülnek olyan új típusok, amelynek a hajtásába ne kerülne villanymotor.

A hibrid modellek kidolgozására állítólag 1,5 milliárd eurót költ a cég a következő négy évben – ez a márka történetének legnagyobb befektetése – és ennek révén 2025-re megfeleznék a típusok átlagos szén-dioxid-kibocsátását. Mondjuk van is honnan javítani: az Urus 325, a Huracán változattól függően 280-320, az Aventador pedig 370-452 gramm szén-dioxiddal terheli a légkört kilométerenként. Összehasonlításképpen, az új autók átlagos kibocsátása Európában 106 g/km volt tavaly, azaz a Lamborghinik még a felezéssel sem jutnak igazán közel az átlagautók jellemző szén-dioxid-terheléséhez.

A még távolabbi jövővel kapcsolatosan annyi hangzott el, hogy az évtized közepe után már a teljesen elektromos hajtásra koncentrál majd a cég, és itt tettek említést arról is, hogy egy negyedik típus bevezetése is a tervek között szerepel. Erről további részleteket egyelőre nem árultak el, de a Lamborghini vezetés korábbi nyilatkozatai alapján szinte biztos, hogy nem egy második terepjárót tervezgetnek, hanem stílusban is valami mást.

A találgatás ettől persze még megindult: egyesek szerint a 2014-ben bemutatott Asterion tanulmány lehet a minta – ez egy elegáns, 2+2 üléses túra-sportkocsi volt hibrid hajtással – de persze más lehetőségek is vannak. Egy négyajtós kupé, vagy egy újabb szupersportkocsi bemutatása is ott van a lehetőségek között.

Az új tervezet legfontosabb mondanivalója az, hogy a Volkswagen csoport, amely eddig nem igazán változtatott a Lamborghini tervezési módszerein, csak a részletek finomításába fektetett, vállalja a márka túléléséhez szükséges változtatások finanszírozását. Így elkészülhetnek azok a műszaki megoldások, amelyek hosszú távon is garantálják a márka túlélését.