764,9 kilométer – akár ennyit is képes elmenni egy feltöltéssel egy nagy akkucsomagos Renault Zoe, ha egy versenypályán köröznek vele 30 km/h-s átlagtempóval, speciális gumikkal.
Nehéz eldönteni, hogy a Zoénak vagy az Enso abroncsainak szólt inkább a kísérlet, amit a brit veterán katonákból álló Mission Motorsport végzett a Thruxton versenypályán. A teszt lényege az volt, hogy lemerülésig hajtottak két 52 kWh-s akkucsomaggal szerelt Zoét, amiből az egyiket az Enso kimondottan villanyautókra fejlesztett, alacsony gördülési ellenállású gumijaival küldték ki a tükörsima aszfaltra.
A hétköznapi használattól nagyon távol álló teszt lényege az volt, hogy a lehető legtöbb kilométert hajtsák ki a Zoék akkumulátoraiból. Lett is az egészből egy új házi rekord: az Enso gumikat használó Zoe 764,9 kilométert gurult egy töltéssel. Igaz, ehhez 25 órán keresztül kellett köröznie a pályán, azaz az átlagsebessége éppen csak 30,5 km/h volt. Érdekesebb adat, hogy ez alapján egyetlen kWh energiával 14,7 km-t gurult.
Érdekes kontraszt, hogy a gyári gumikon guruló Zoe lényegesen hamarabb, 683,3 kilométernél feladta hasonló körülmények között. Ez sem szerény szám, közel háromszáz kilométerrel van a WLTP szerint mért 395-ös értéktől.