Pontiac GTO: nehéz jelen, fényes jövő?

2004.11.22. 16:33

Az alacsony eladások ellenére a típus fejlesztése mellett döntött a GM. Az ausztrál Holden Monaro kupén alapuló modell sok kritikát kapott unalmas formája és magas ára miatt, így mindeddig tízezernél is kevesebb fogyott belőle Észak-Amerikában a tervezett 12-15 ezer helyett, azonban a tervek rövid és hosszú távon egyaránt bíztatóak.

Egy kisebb átalakításon már 2005-ben átesik a típus: az eddigi 5,7 literes 350 lóerős V8-as motort a Corvette hatliteres 405 lovas motorja váltja fel, és az autó külsejét is megbolondítják egy kicsit: két nagyméretű légbeömlőt kap a motorháztetejére és látványos dupla kipufogóvégeket a hátuljára.

Az igazi nagy dobás azonban 2008-ra várható: ekkor jön a GTO utódmodellje, amely már önálló formatervet kap, így talán méltó ellenfele lehet a múltidéző köntösbe bújtatott Ford Mustangnak, amely előreláthatóan tovább uralja az amerikai izomautók piacát a következő néhány évben. A Pontiac igazi legendát szeretne faragni a GTO utódjából, olyat mint az egykori Firebird második generációja volt, vagy amilyen a Corvette mind a mai napig: a GM vezetői szerint a többi Pontiac eladásaira is jótékonyan hatna egy ilyen típus.