BMW M6-előzetes

2004.12.14. 16:00

Az M5-ös különleges megoldásait a nagy kupé modellbe is átülteti a BMW házi tuningrészlege. Az M6-os ugyanazt az ötliteres, 507 lóerős V10-es motort kapja, mint a nemrég bemutatott M5-ös, és a hétsebességes szekvenciális mechanikus (SMG) váltó is a sportlimuzinból származik. A legerősebb BMW kupé így akár 4,6 másodperc alatt is felgyorsulhat 100 km/h-ra, és minden bizonnyal könnyedén túlléphetné a 300 km/h-s álomhatárt, ha az elektronika 250-nél közbe nem avatkozna.

Az M6-os a karosszériáján kívül a futóművét is a mezei 645Ci-től örökölte, bár ehhez az alapfelszereltség részeként jár az EDC fantázianevű aktív lengéscsillapító-állítás. Az M6 fékei is kivételes képességekről tesznek tanúbizonyságot: a kupét 100 km/h sebességről 36, 200-ról pedig 140 méteres úton lehet állóra fékezni - ez utóbbi manőver közben 1,3g-s átlagos hosszirányú lassulás lép fel. Legerősebb kupéját a BMW igyekezett megszabadítani felesleges terhektől, így több karosszériaelemet szálerősítésű műanyagból vagy alumíniumból készítettek az eredetileg használt acél helyett, de az autó így is 1,71 tonnát nyom.

Az M6-os egyik különlegessége az ablakra vetítő Head-up Display, amely a széria 5-ösökben és 6-osokban található rendszerrel ellentétben nem navigácós és egyéb kiegészítő információkat közvetít, hanem a műszerfalról leolvasható fontosabb adatokat - sebességet, fordulatszámot, aktuális sebességi fokozatot - vetít az ablaküvegre, hogy a leendő sofőrnek száguldás közben ezek miatt se kelljen elfordítania tekintetét az útról.

Az M6-ost a BMW 2005 végén kezdi el forgalmazni, így az összes, eddig nyilvánosságra nem hozott adatot és a típus várható árát is csak hónapok múlva közli a gyártó.