Detroiti újdonságok a Mitsubishitől

2005.01.12. 14:41

Ahogy a korábbi előzetesekből már sejteni lehetett, az Eclipse legújabb generációja és a Raider nevű pick-up áll a detroiti Mitsubishi stand középpontjában.

Az új Eclipse nagyobb, erősebb és nehezebb, mint bármelyik elődje, de mindezt feledtetheti a látványos forma. A tavalyi Eclipse Concept-E formáin épp csak annyit finomítottak, hogy ne feküdje meg a lehetséges vásárlók gyomrát. Az űrbéli lámpatestek helyett a szériamodellen valamivel szokványosabb formákkal találkozhatunk és a sárvédők domborításai is kisebbek lettek, bár annyival nem, hogy az autó ne keltse továbbra is egy ugrásra kész vadállat képzetét. A tanulmány különleges műszaki megoldásai is elfogytak a fejlesztés során: a hátsó kerekeket hajtó villanymotorokat hiába keressük, az üvegtető helyett pedig szokványos napfénytető került az Eclipse-re. Valahogy megmenekült viszont a különleges szín- és formavilágú belső tér, amely vidám környezetet teremthet egyszerű városi araszoláshoz és féktelen száguldozáshoz egyaránt. A Mitsubishi új kupéja kétféle motorral lesz elérhető: a GS jelű alapváltozatba 2,4 literes, 162 lovas négyhengeres kerül, míg a GT-t 3,8 literes, 260 lóerős V6-os mozgatja. Természetesen mindkét változat elsőkerék-hajtású, a gyengébbikbe ötsebességes kézi váltó vagy négysebességes automata kerülhet, míg a GT vásárlói hatsebességes manuális és ötsebességes automata váltó közül választhatnak.

A másik újdonság, a Raider a DaimlerChrysler segítségével jöhetett létre: az autó a Dodge Dakota leszármazottja, bár ez az alapos áttervezésnek köszönhetően kevéssé feltűnő. Az autó orrán kívül azonban mindenütt a Chrysler-rokonság jeleire bukkanunk: az alváz, a motorok, a váltók, és a karosszéria egy része is az amerikaiaktól származik. A Raider 4,7 literes, 230 lóerős V8-as vagy 3,7 literes, 210 lovas V6-os motorral készül, és lesz két- illetve négykerék-hajtású változata is. A Raider egyértelműen szükségmegoldás, hiszen a Mitsubishi számára létkérdés volt hogy csatasorba tudjon állítani egy erőteljes kisteherautót, és ezzel a típussal reménykedhetnek az amerikai eladások növekedésében, ami akár a japán autógyártó hosszabb távú sorsát is eldöntheti.