Jön az új Alfa Romeo sportkocsi

2005.01.27. 12:01

A GTV utódja a 2002-es Italdesign Brera vonásait örökli, de műszaki szempontból teljesen eltérő lesz a két autó. Ahogy a rövidebb orr-részből és a hosszabb első túlnyúlásból sejthető is, az új sportkupé a Maserati alapok helyett egy elsőkerék-hajtású platformra épül.

A hírek szerint a 156-os utódmodelljének rövidített padlólemezét használták az Alfa mérnökei, így az egyelőre Brera néven emlegetett autó első- vagy négykerék-hajtású lehet. A tanulmányautóhoz képest más részletek is megváltoztak: az ajtók rövidebbek lettek, megjelent egy kis hátsó oldalablak, és persze jóval kisebb kerekeket kapott az autó.

Állítólag ez lesz az első modell, amelyben már az Opeltől átvett, de persze alaposan átdolgozott benzinmotorok egyike bemutatkozhat: a 2,2 literes, közvetlen befecskendezéses négyhengeres több mint 180 lóerős lesz, de állítólag ebbe az autóba is bekerülhet a Croma sajtóközleményében említett 200 lóerős 2,4 literes négyhengeres turbódízel motor. A bemutató után néhány hónappal jöhetnek a V6-os változatok, bár azt még nem tudjuk biztosan, hogy ezekbe még a régi Alfa hathengeresek kerülnek, vagy itt is a GM valamelyik átdolgozott motorját használják.

A sorozatgyártásra szánt Brera állítólag már március elején Genfben látható lesz, és nem sokkal később, talán már az ősz folyamán a nyitott változatot is láthatjuk.