Mitsubishi Lancer Evo IX Japánban

2005.03.04. 14:23

A szigetországban már meg is kezdték az új típusváltozat forgalmazását. Az új modell az Evo VIII átdolgozott változata: bár szinte mindenütt változtattak egy kicsit az elődmodellhez képest, a felületes szemlélő könnyen össze is keverheti a két autót.

Kívülről az új első és hátsó lökhárítókról, valamint az 5x2 küllős Enkei felnikről ismerhető fel a IX-es sorozat, belül pedig a kezelőszervek és a díszítőelemek változtak egy keveset. Az Evo IX-est három változatban kínálják Japánban: az RS és a GT ötsebességes váltóval és egyszerűbb hajtáslánccal készül, míg a GSR-be hatsebességes váltót szerelnek és a négykerék-hajtást is elektronika vezérli. A Japánban érvényes korlátozások miatt mindhárom változat 280 lóerős, ahogy az elődmodellek, de a jól ismert 4G63 jelzésű motor megkapta a MIVEC fantázianevű változó szelepvezérlést, ami egyfelől a fogyasztásban, másfelől a forgatónyomaték növekedésében érhető tetten. A GSR változat átlagosan 10 litert fogyaszt 100 kilométeren, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 400 Nm 3000-es percenkénti fordulatszámon. Mindezeken felül az Evo IX új hátsó rugókat kapott, és a csúcsmodellt felszerelték aktív központi differenciálművel, és a hátsó tengely kitörését szabályzó, Super AYC névre keresztelt elektronikus segédberendezéssel is.

A Lancer újabb sportváltozatából, amely az első, 1992-es Evo modell óta már a tizenkettedik a sorban, havonta úgy 5000 példányt szeretnének eladni, ami az ottani árakat figyelembe véve nem is lesz olyan nehéz: az RS jelű alapváltozat 2,94 millió jenbe kerül, azaz ára átszámítva alig haladja meg az ötmillió forintot.