Sportkocsik Marokkóból: blöff vagy ígéret?

2005.03.09. 10:06

A Laraki az idén negyedszerre állította ki áttervezett sportkocsijait Genfben, de a sorozatgyártásról továbbra is csak ígéreteket hallani. Ezúttal - akárcsak 2003-ban - az orrmotoros Borac és a középmotoros Fulgura is látható volt, méghozzá teljesen új karosszériával és hatliteres V12-es motorral.

A Laraki modelleket korábban a kerekded vonalak jellemezték, az új változatokon azonban határozott élekkel és nagy sima felületekkel találkozhatunk. A negyedszerre megújult Fulgura modellbe ezúttal hatliteres V12-es, turbófeltöltéses, 680 lóerős Mercedes motor került, így az 1250 kilogramm tömegű autó a hivatalos adatok szerint 3,4 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t és akár 350-nel is száguldhat.

Két éve az orrmotoros Borac kupét is kiállították már, de az akkor alkalmazott V8-as kompresszoros motor helyére a Fulgurában is használt tizenkét hengeres feltöltés nélküli változata került, ami papíron 540 lóerős. A Borac amellett hogy tágasabb és kisebb teljesítményű, nehezebb is, mint a Fulgura - kerek 1500 kilogramm - így a menetteljesítményei is szerényebbek: végsebessége 310 km/h, és 4,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra.

Azt persze még mindig nem tudjuk biztosan, hogy ezeket az adatokat méréssel határozták-e meg a marokkói sportkocsis cég szakemberei vagy valamiféle számítás eredményei, hisz még azt sem tudjuk, hogy a kiállított autók mozgásképesek-e. Talán az elmúlt évek tapasztalataiból okulva az idén várható árakat nem közöltek, de a gyártással kapcsolatban még mindig megy az ígérgetés: ezúttal 2006 közepét jelölték meg az első szériamodellek elkészültének várható időpontjául.