Biztonságos az új Suzuki Swift

2005.03.09. 10:47

Az új Miautónk négy csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén, hasonlóan a Honda FR-V típushoz, a háromtagú mezőny legjobbja azonban a Peugeot 1007-es volt ötcsillagos eredménnyel.

A Swiftről a tesztek során kiderült, hogy erős karosszériát kapott: az utastér minimális deformációt szenvedett frontális ütközés esetén. A baj az, hogy eközben a sofőr mellkasa és lábai túl nagy terhelést kapnak, bár az anyósülésen ülő utasnak csak a bal combját kell féltenie a súlyosabb sérülésektől. Az eredmény 69%, ami jó közepesnek számít. Ugyanakkor az oldalütközési teszten az autó 100%-os minősítést kapott. A Swift emellett az elgázolt gyalogosok jó barátja lesz: az adható négyből három csillagot kapott így a kategória legjobbjai közé tartozik. A gyermekek védelmét szintén három csillagos szinten látja el a Swift, ami jó közepes eredménynek számít.

A másik két tesztelt autó közül a Peugeot 1007-es kiválóan szerepelt: frontális ütközésre 100%-ot, oldalütközésre 94%-ot kapott, így öt csillagot érdemelt. Ugyanakkor a gyalogosgázolási tesztben két csillagot, a gyermekek védelmére három csillagot kapott, ami e két szempont szerint a középmezőnybe sorolja a típust.

A Honda FR-V a csillagokat nézve lemásolta a Swift eredményeit, bár az ütközési tesztek más eloszlást mutattak. Míg a Swifttel jobban járunk ha oldalvást csapódunk bele valamibe, a Honda hatüléses buszlimuzinja esetében majdnem mindegy, merről éri baleset: frontális ütközésre 81%-ot, oldalütközésre 83%-ot kapott az autó.