Veszélyben a Buick és a Pontiac márka

2005.03.29. 11:47

A General Motors újabb patinás márkákat temethet el, ha rosszabbra fordul a helyzet. A hír magától Bob Lutztól, a cég termékfejlesztési gurujától származik, aki egy befektetői konferencián beszélt a GM előtt álló lehetőségekről.

Lutz szerint a Buick és a Pontiac arculata is komolyan sérült az elmúlt évek során, mivel a GM sokáig minimális befektetéssel igyekezett minél nagyobb hasznot húzni ezekből a nagy múltú márkákból. Egyelőre komoly befektetések árán igyekeznek újra felfuttatni a két márkát, de Lutz elmondta, hogy ha a közeljövő erőfeszítései nem hoznak eredményt, akkor kénytelenek lesznek feladni a küzdelmet és a nyereséggel kecsegtető márkák - a Cadillac, a Hummer, a GMC, a Chevrolet és a Saturn - felé fordítani a figyelmüket.

A helyzet kísértetiesen hasonlít arra, amikor az Oldsmobile kapott utolsó esélyt: akkor több korszerű, fiatalos modellel igyekeztek felkelteni a vásárlók figyelmét, majd miután ez nem sikerült, egyszerűen kivonták az Oldsmobile márkanevet a piacról. A Buick és a Pontiac helyzetét tovább súlyosbítja, hogy a GM beszüntette a hátsókerék-hajtású Zeta padlólemezre épülő amerikai modellek fejlesztését , így a következő néhány év során aligha születhetnek meg azok a modellek, amelyek felvehetnék a versenyt a sikeres Chrysler 300C-vel.

A Buick és a Pontiac megszüntetése persze nem lenne egyszerű: a GM-nél mindkét márkanévhez jól kiépített terjesztőhálózat tartozik több száz kereskedővel, és a típusok gyártásának leállatásával több autógyártó üzem is feleslegessé válna, így a döntés ezreket tenne munkanélkülivé, ami viszont aligha használna a GM népszerűségének Észak-Amerikában.