A Kia első dízele

2005.04.11. 11:39

A Kia egyértelműen elfogadtatta magát Európában, ezt eladásaik is tükrözik, és arra inspirálja a céget, hogy újabb területeken ismertesse meg magát a vásárlókkal. Ahogy a motorok fejlődésével egyre növekszik a dízelek iránti kereslet, a koreaiak is rájöttek, hogy érdemes ezen a területen is beszállni a versenybe. Első lépésként most bemutatták a Cerato dízelváltozatát, az 1,5 CRDi-t.
A soros négyhengeres 1493 cm 3-es közös nyomócsöves dízel a vevők elvárásain klívül megfelel az Euro-III-as környezetvédelmi előírásoknak is. A Kia saját fejlesztésű motorjának maximális teljesítménye 100 LE/4000 1/min, ami nem túl sok, bár több mint egyes konkurens modellek esetében (Astra 1,7 CDTi/Megane 1,5 dCi: 80 LE, Focus 1,6 TDCi: 90 LE ), a 2000 1/min-től elérhető 235 Nm-es nyomaték biztosan megfelelő vonóerőt biztosít majd az autónak. A gyári adatok alapján az új dízel kombinált fogyasztása 5 liter alatt marad 100 km-en.
A Kia továbbra is tartja magát a gazdag alapfelszereltség politikájához, már a belépő GS-modellben is találunk ABS+EBD-t, első, oldal- és függönylégzsákokat, légkondit, központi zárat, CD-lejátszós hifi-berendezést, elektromos ablakokat elöl-hátul, valamint belülről állítható és fűtött visszapillantó tükröket.
A Kia egyre erősebben nyomul Európában, már felépítették németországi K+F központjukat, 2006 második felében pedig megkezdi a termelést a szlovákiai Zsolnán található gyár.