Hosszú Audi A6-os Kínában

2005.04.12. 10:30

Az A6L típust kizárólag Kínában gyártja és forgalmazza az Audi. Az új modell nagyjából 10 cm-rel lett hosszabb, mint az alapmodell, ami elsősorban a hátsó utasok lábterét tette még tágasabbá. A típus emellett a kínai útviszonyoknak megfelelően áthangolt futóművet kapott, így az utasok viszonylagos kényelemben vészelhetnek át egy hosszabb vidéki túrát is. A típust négyféle motorral készítik: az alapmodellbe a VW csoport kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotorjának új, 170 lóerős változata kerül, a nagyobb változatok pedig 2,4 és 3 literes V6-os, illetve 4,2 literes, V8-as benzinmotorokkal érkeznek. A vásárlók a kézi váltó helyett a kétkerék-hajtású modellváltozatokhoz Multitronic, a négykerék-hajtású A6L-ekhez pedig Tiptronic rendszerű automata váltót is választhatnak. A Mivel Kínában az A6L-t valódi luxusautóként kínálják, az autóhoz gyakorlatilag minden kényelmi berendezés megrendelhető amit az Audi csak kínálni tud a navigációs rendszertől a beépített telefonon át a légrugós felfüggesztésig.

Az Audi A6-os már most is kategóriája legnépszerűbb modellje Kínában, és a helyi gyártás is jól halad - mostanáig kb. 200 ezer A6-ost készítettek az Audi helyi összeszerelő üzemében - a hosszabb változattól pedig további sikereket várnak az Audi vezetői. Az A6L elkészítésével egyébként egy már bevált receptet követ a VW-csoport, hiszen Kínában évek óta kapható a VW Passat hasonló, hosszabb tengelytávú változata, ami egy kategóriával lejjebb szintén nagy népszerűségnek örvend.