Renault: csökkenő forgalom, növekvő eladások

2005.04.25. 15:59

A Renault 2005 első negyedévében is a legkeresettebb márka volt Európában, de a forgalom így is csökkent az egy évvel korábbihoz képest. A Renault az idei év első három hónapjában 9,84 milliárd euró forgalmat bonyolított, míg tavaly ugyanebben az időben még 9,923 milliárdról számolhatott be. Ez ugyan csak 0,9%-os csökkenést jelent, de jól jelzi, hogy a franciákat is érintette az európai piac gyengélkedése.

Persze a francia cég kommunikációs szakemberei megtalálta a módját, hogy optimizmust keltően tálalják az eredményeket: a számok mellőzésével csak annyit árultak el, hogy a cég piaci részesedése Európában 10,5%-ról 10,6%-ra növekedett, ami viszont - figyelembe véve hogy Európában vagy 1,7%-kal csökkent a kereslet - annyit jelent, hogy a Renault eladásai is visszaestek, ha nem is sokkal.

Az európai helyzet ellenére a csoport összességében mégis 2,4%-kal több autót adott el 2005 első negyedévében mint egy évvel korábban, ami az Európán kívüli piacoknak - elsősorban Oroszországnak, Törökországnak, valamint Afrikának és a közel-keleti országoknak - köszönhető. A Renault csoport két kisebb márkája, a Dacia és a Samsung is a fejlődés jeleit mutatta: a román márka 95,4%-kal növelte az eladásait, ami nem is csoda, hiszen tavaly ilyenkor még be sem mutatták a Logant, a Samsungnál pedig az SM5 és SM7 modellek miatt nőttek az eladások 34,3%-kal.