Véget ér a Honda NSX pályafutása

2005.04.27. 10:51

Tizenöt évnyi gyártás után az idén júniusban elkészül a középmotoros Honda sportkocsi utolsó példánya. A Honda leggyorsabb modelljéből az utóbbi években már csak néhány példány készült: az újabb sportkocsik mellett egyre inkább kiszorult a képből, annak ellenére, hogy könnyű karosszériája és versenyautókra jellemző felépítése révén még mindig versenyképes alternatívát jelenthetne sok, jóval erősebb és drágább sportkocsival szemben.

Az NSX-ből a mai napig mindössze 18 800 példány készült, ami részben talán annak is köszönhető, hogy a konstrukción igen keveset változtattak az elmúlt másfél évtized folyamán. A visszafogott kereslet egyik oka kétségkívül a V6-os motor papíron nem túl magas teljesítménye: az NSX a maga 274 lóerős 3 literes V6-osával már bemutatkozásakor sem tartozott a legerősebb sportkocsik közé saját kategóriájában. Az elmúlt néhány évben pedig elszabadult a pokol: manapság mindenki 4-500 lóerős gépeket fejleszt, miközben az NSX újabb, 3,2 literes motorja is csak 280 lóerős, így hiába a gyorsaság és a könnyű, jó súlyelosztású karosszéria, ezzel az autóval nehéz felvágni a szomszéd előtt. 2001-ben ugyan volt egy kisebb modellfrissítés , ekkor a típus új első lámpákat, néhány új karosszériaelemet és átdolgozott futóművet kapott, de a lényeges részleteken ekkor sem változtattak.

Az NSX utódlásával kapcsolatban egyelőre elég nagy a bizonytalanság: bár a Honda 2003 őszén bemutatta a HSC nevű tanulmányautót amely az NSX örökébe léphetne, a szériagyártásról egyelőre nem esett szó, így ha lesz is következő generáció, arra egész biztosan éveket kell várni.