Subaru Forester STI: ralitechnika kombi ruhában

2005.04.28. 11:22

A Subaru házi tuningcége a szabadidő-autóból is valódi utcai harcost faragott. A Forester STI kívülről igencsak harciasra sikeredett, ami elsősorban a motorháztető óriási légbeömlőjének, a 18 hüvelykes könnyűfém felniknek, és a 30 mm-rel leültetett sportfutóműnek köszönhető. Az új sport-Forester 2,5 literes négyhengeres bokszermotorja az STI szakembereinek beavatkozása nyomán az alapváltozat 210 lóereje helyett 265 lóerőt képes leadni, a csúcsnyomatéka pedig 320-ról 380 Nm-re emelkedett. A motorhoz természetesen hatsebességes kézi váltó és állandó összkerék-hajtású erőátviteli rendszer csatlakozik. A rossz hír az, hogy a típust egyelőre csak Japánban lehet majd kapni - a szigetországi bemutató május 6-án lesz - és bár a márka szerelmeseinek ez soha nem jelentett igazi akadályt, a szürkeimportból származó példányok a szállítási költséggel és a kötelező átalakításokkal nyilván sokkal többe kerülnek, mint a Forester STI japán alapára, ami átszámítva mintegy 5,7 millió forint.