BMW: csökkenő profit, növekvő eladások

2005.05.05. 15:54

Hiába a soha nem látott népszerűség, a BMW nyereségét is visszavetették a kedvezőtlen körülmények 2005 első negyedévében. A cég januártól márciusig 812 millió euró adózás előtti nyereséget termelt, azaz 4,6%-kal kevesebbet mint tavaly ugyanebben az időszakban. Az autógyártó részleg nyeresége még nagyobb visszaesést mutatott: itt 5,4%-kal csökkent a profit. Ugyanakkor a cég eladásai tovább nőttek: a BMW csoport 292 207 autót értékesített, 8,2%-kal többet mint 2004 első negyedévében. A fura kettősséget a cég közleménye a dollárhoz képest magas euró-árfolyammal, a növekvő nyersanyagárakkal és a verseny további éleződésével magyarázza. Ugyanakkor az új 3-as sorozat bevezetésének költségei is hátrányosan befolyásolták a pénzügyi eredményeket. Az új modell bevezetése később hatalmas előnyt jelenthet a BMW számára, amely egyes elemzők szerint az új modellel gyártási darabszám tekintetében is képes lesz megelőzni ősi riválisát, a Mercedest.