Megújul a Toyota Hilux

2005.05.09. 13:17

Barcelonában mutatták be a Toyota új kisteherautóját. A Hilux jelenleg a hatodik generációnál tart, és 1967 óta változatlan népszerűségnek örvend: mindeddig csaknem 12 millió példányt adtak el belőle.

A népszerű pick-up modellt ezúttal egy picivel nagyobbra és gömbölydedebbre szabták a Toyota tervezői, ami Európában nyilván jól jön majd a kereskedőknek, főleg abban az esetben, ha szabadidő-autóként szeretnék értékesíteni a típust. A méretek növekedése már más piacokon is jól jöhet, mondjuk Afrikában vagy Dél-Amerikában, ahol elsősorban praktikus erényei - jó terepjáró képessége, megbízhatósága és teherbírása - miatt veszik a típust. A duplakabinos változat teljes hossza 5,13 méter, azaz mintegy 10 cm-rel több, mint az elődmodellé, a kabin hossza pedig 34 cm-rel növekedett. Az autó emellett 6 centivel szélesebb is lett, így a helykínálat egyértelműen nagyobb az új Hiluxban.

A bevált típus alapvető felépítésén nem változtattak - maradt a létraalváz, a kapcsolható négykerék-hajtás, a független első kerékfelfüggesztés, a hátsó merev tengely laprugókkal, és ezzel a robusztus elpusztíthatatlanság - de néhány részletet tökéletesítettek. Így az alváz merevségét például 45%-kal sikerült megnövelni, ami jótékonyan hat a 3,085 méteres tengelytávú vas menettulajdonságaira. A motor egyelőre maradt a jól bevált 102 lóerős, 2,5 literes turbódízel a maga alacsony fordulatszámon jelentkező 260 Nm magas nyomatékhegységével - a csúcsérték 1600 és 2400 percenkénti főtengely-fordulatszám között folyamatosan rendelkezésre áll -, bár később állítólag nagyobb teljesítményű motorokkal bővülhet a paletta.

Az új Hilux Európa Toyota kereskedéseiben késő ősszel válthatja le közvetlen elődjét, ami jó időzítésnek tűnik, hiszen a vadászati szezon, az egyre mélyülő sár, és mifelénk az egyre sűrűsödő kátyúk ebben az időszakban fordítják a vásárlók figyelmét a robusztus pick-upok felé.