Elkészült a Porsche Cayman kupé

2005.05.23. 14:23

Az új kupé praktikusabbnak és korszerűbbnek tűnik, mint a legendás 911-es, bár valamivel lassabb.

A Cayman S néven bemutatott modell fotóit látva fel sem merül, hogy nem egy csukott Porsche Boxstert látunk, bár a kupé erőteljesebb hátsó sárvédő-domborításai és elegáns tetővonala révén még véletlenül sem keverhető össze egy kemény tetős Boxsterrel. Az átdolgozott forma erőteljesebbnek, dinamikusabbnak mutatja a Caymant olcsóbb, nyitott testvérénél, és ez nem is véletlen: ugyan eddig csak a nagyobb teljesítményű S verzióról adott ki információkat a gyártó, de a kedvezőbb forma és a zárt szerkezet nagyobb merevsége miatt menetteljesítményeiben és menettulajdonságaiban valószínűleg az alapmodell is felülmúlja majd a Boxster S-t.

A Cayman S-be egy új, 3,4 literes 295 lóerős hathengeres vízhűtéses bokszermotor került, amely 5,4 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra, és 275 km/h-s végsebesség elérésére teszi képessé. Ezzel ugyan egy picit elmarad az alapkivitelű 911-estől, de a különbség - 0,4 másodperc a gyorsulási időben és 10 km/h a végsebességben - a gyakorlatban alig észlelhető. A Cayman S alapesetben hatsebességes kézi váltóval érkezik, de extraként rendelhető hozzá ötsebességes Tiptronic is, így a kényelemszerető vásárlók is megtalálhatják benne a számításukat. Szintén az alapfelszerelés része a Porsche saját menetstabilizáló elektronikája, a PSM, az aktív lengéscsillapítású felfüggesztés (PASM) viszont ismét csak felárért jár.

A Cayman használati értékben sem különbözik jelentősen a drágább Poschéktól: igaz, hogy az új modell csak két üléses, de a 911-esben is csak büntetésből szokás bárkit is a hátsó ülésekre száműzni. Ugyanakkor a Caymanban összesen 410 liternyi csomag helyezhető el: 150 az első, 260 a hátsó csomagtérben, míg a 911-esben összesen 135 literes a csomagtartó, így az alacsonyabb árú modell még némi előnyben is van ebből a szempontból. Persze a Cayman igazi vonzereje az ára: valamivel kevesebb mint 59 ezer euróba kerül majd az alapmodell Németországban, azaz jó 15 ezer euróval lesz olcsóbb a 911-esnél, igaz, kb. ugyanennyivel többe is kerül, mint egy Boxster. Az autó forgalmazását a tervek szerint november végén kezdik meg.

A Cayman - amennyire így előzetesen megállapítható - igazi telitalálatnak tűnik a Porsche részéről. Egyrészt alig akad konkurense: ez a kategória szinte teljesen néptelen, a legtöbb konkurens vagy jóval erősebb és drágább, vagy érezhetően gyengébb ésvagy alacsonyabb presztízsű autókat kínál. Másrészt a köztes modell megjelenésével a 911-es sorozat feljebb pozícionálható anélkül, hogy az alapváltozatok eddigi vásárlóit cserben hagyná a Porsche: a legnagyobb kupéval így a Ferrari és a Lamborghini alapmodelljei után vetheti magát a Porsche.