Volkswagen túl a százmillión

2005.05.24. 16:46

Ma készült el a százmilliomodik VW márkajelzésű autó. Az ezüstszínű, 1,9 literes dízelmotorral felszerelt Touran Wolfsburgban, a Volkswagen központi gyárában gördült le a futószalagról.

A Volkswagen története az 1930-as évek végére, a náci Németországba nyúlik vissza: a gyárat eredetileg azért építették, hogy olcsó autókkal lássa el a birodalom lakosait, de csak néhány polgári autó készülhetett ebben az időszakban: a cég ugyanis hamar átállt haditermelésre. A legendás Kübelwagen és Schwimmwagen parancsnoki autók tömegei persze nem számítanak bele a sikersztoriba, az 1945-ben készült 1800 autó azonban már igen.

A szövetségesek segítségével újraindított gyárban a termelés hamar felfutott, 1950-ben már elkészült a százezredik autó. A Bogár és a T1 Transporter típusokból a világon mindenütt slágertermék lett, köszönhetően az egyszerű felépítésnek, az alacsony árnak és a megbízhatóságnak. 1953-tól nem csak Wolfsburgban készültek Volkswagenek: először a brazil üzem épült fel, azután 1955-től a németországi Hannoverben, 1956-tól Dél-Afrikában, 1957-től Kesselben, 1964-ben pedig Mexikóban és Emdenben is beindulhatott a termelés. Ma már több tucatnyi országban készítenek Volkswagen modelleket Kínától Iránon és Lengyelországon át az egykori kelet-német tartományokig.

Időközben a típusok is változtak: a Bogár után, amelyből összesen 21,5 millió készült, jött a következő bestseller, a Golf, amely az ötödik generációnál és 23 millió példánynál tart jelenleg. A Passatból 13 milliót adtak el eddig, és a Polo vásárlói is úgy 9 millióan vannak eddig. A márka ma is igazán jó egészségnek örvend: tavaly a világ 150 országában több mint hárommillió autót adtak el ezen a néven, így a következő százmillió Volkswagen eladásához biztosan nem kell újabb hatvan év: ha minden jól megy, elég lesz fele ennyi idő is.