BMW M5-ös és M6-os kézi váltóval

2005.05.27. 13:26

Állítólag az amerikai BMW-kereskedők harcolták ki az új modellváltozatokat, annak ellenére, hogy az eredeti tervekben csak az SMG-váltós modellek szerepeltek. Az M5-ös és az M6-os típus V10-es motorjához jelenleg egyetlen, hétsebességes, robotizált, kézzel is kapcsolható, mechanikus automata váltót illesztenek. A típusok bemutatásakor a BMW mérnökei hangsúlyozták is, hogy elég nehezen tudták elhelyezni a hét áttétel fogaskerekeit, így a hagyományos H-kulisszával ez a fogaskeréksor nem képes együttműködni. A hírek szerint a megoldást egy hatsebességes manuális váltó jelenti majd, ami ugyan nem passzol tökéletesen a magas fordulatszámú motorhoz, de ezt 507 lóerő és 520 Nm-es csúcsnyomaték mellett aligha panaszkodhat bárki a hosszabb fokozatokra. Ugyanakkor az egyszerű, elektronikus hókuszpókuszok nélküli kézi váltóval visszatérhet a teljes kontroll érzése, amit a lázongó amerikai vásárlók annyira hiányoltak az M5-ösből és az M6-osból.