A DaimlerChrysler pénteken jelentette be, hogy körülbelül 58 000,
1998 és 2000 között épített Smart ForTwo kisautót kell visszahívniuk
Németországban, az első felfüggesztésekben található összekötő elemek
idő előtti rozsdásodása miatt. A cég szóvivője szerint az első,
németországi hullámot a közeljövőben további visszahívások követik a
fontosabb exportpiacokon.
Az 1998 és 2000 közötti időszakban összesen
nagyjából 202 000-et gyártottak a problémás modellből, javukat
Olaszországban, Franciaországban, Svájcban, Spanyolországban, a
Benelux-államokban, Ausztriában és Japánban értékesítették. Az itt élő
tulajdonosokat hamarosan értesítik a hibás alkatrészek
felülvizsgálatáról.
A Smart 2005-ben várhatóan 1,2 milliárd eurós veszteséggel járul
hozzá a DaimlerChrysler eredményeihez, terveik szerint 2007-ben
szeretnének nullszaldót elérni. A cégcsoportot mostanában elég sok
minőséghez köthető veszteség éri, nemrég hívtak vissza
1,3 millió Mercedest, ami történetük eddigi
legnagyobb kényszerű javítási akciója volt.