Connaught Type-D: angol hibrid

2005.06.03. 13:11

Bemutatták a brit benzin-elektromos sportkocsi első prototípusát. Korábban már hallhattunk a készülő modellről , de eddig csak rajzokat mutattak a típusról. Most azonban egy igazi, megtapogatható autó is készült, ami ráadásul nem csak egy makett, hanem működik is.

Ez azért meglepő, mert a Connaught tervezői jól elbonyolították a feladatot: ahelyett, hogy egy meglevő motor köré alakították volna a hibrid hajtásrendszert, terveztek egy új, 2,2 literes V10-est 22,5 fokos hengerszöggel. A hengerek úgy állnak ebben a blokkban mint a VW V6-osaiban, azaz egymástól hosszirányban eltolva, mintha egy soros és egy V motort kereszteztek volna. Ez az elrendezés nagyon jó helykihasználást eredményez - állítólag tömörebb mint egy azonos hengerűrtartalmú négyhengeres - és emellett a tíz henger miatt hengerenként kétszelepes létére fantasztikusan pörgős lett a motor. A hajtáslánc elektromos része sem mindennapi, a 48 volton működő villanymotort nagy kapacitású kondenzátorokkal táplálják, hasonlóan ahhoz a hibrid rendszerhez, amelyet a BMW fejleszt . Így a Type-D olcsóbb és jóval könnyebb lehet mint egy hasonló teljesítményű akkumulátoros hibrid, és mind a 162 lóerő az autó gyorsítására fordítható.

A gyáriak szerint a prototípus 225 km/h-val is száguldhat, és 7 másodpercen belül érheti el a 100 km/h sebességet. Az autó jövő tavasztól már kapható is lesz úgy 13 millió forintnak megfelelő összegért, ami ugyan nem kevés, de hol kap az ember másutt tízhengeres, hibridhajtású angol sportkocsit?