Itt a puttonyos Passat

2005.06.06. 12:03

A Volkswagen nagykocsi kombi változata a nyár végén kerül a kereskedésekbe. Az új Passat Variant kívül nagyobb és egységesebb, belül tágasabb, mint az elődje volt.

A formaterven látszik, hogy a tervezők ezúttal megpróbálták egységessé tenni a kombi külsejét. Míg az előző kombi hátulsó üvegkalickája szögletes geometrikusságával eléggé elütött a gömbölyded orr-rész stílusától, addig az új Passatnál nincs ilyen erős kontraszt. Az első oldalablakok krómkerete zökkenőmentesen folytatódik a D-oszlopig, az övvonal is töretlenül fut az autó hátuljáig, és a gyári tetősínek még tovább fokozzák az érzést, hogy ezt az autót eleve kombinak tervezték.

A formaterv trükkjei miatt az új Passat Variant az elődjénél kisebbnek látszik, de ez csak optikai csalódás. Az új kombi 92 mm-rel hosszabb (összesen 4,77 m hosszú), 74 mm-rel szélesebb (1,82 m) és 19 mm-rel magasabb (1,52 m). A csomagtér ennek megfelelően jóval nagyobb lett: a kalaptartóig pakolva 603 liternyi motyó fér bele, azaz így is 108 literrel több, mint az elődjébe, és 38 literrel több, mint a limuzin változatba ; az összes lehetőséget kihasználva pedig 1731 literig bővíthető a raktér. Ráadásul az autó terhelhetősége is nőtt: hivatalosan akár 638 kilogrammot is cipelhet, 73 kilogrammal többet elődjénél.

Ha a limuzinnal hasonlítjuk össze a Variantot, akkor itt nagyjából vége is a különbségeknek. A motorválaszték gyakorlatilag ugyanaz: egy 102 és egy 115 lóerős 1,6 literes benzines, egy 150 lóerős kétliteres benzines, egy 200 lóerős turbómotor, valamint három dízel 105, 140 és 170 lóerővel. Később, valamikor az év végén érkezik a csúcsmodell a jól ismert 3,2 literes, V6-os, 250 lóerős változatával.

A típus gyártása a napokban indult meg, az első példányok pedig augusztus végén mutatkoznak be Németországban. Az autó alapára 22 900 euró, azaz átszámítva mintegy 5,7 millió forint lesz, kerek 1100 euróval több, mint a limuziné.