A BMW kínai partnere, a Brilliance China Automotive Holdings Ltd.
bejelentette, hogy 2000 Zhonghua szedánt szeretnének Németországba
exportálni még az idén. A Brilliance, mely Kína legnagyobb
minibusz-gyártója is, összesen 6500 autót és minibuszt szeretne
2005-ben exportálni.
A saját erőből kifejlesztett Zhonghua modellt, mely Kínában nem
fogyott túl nagy számban, 20 000 euró körüli áron szeretnék
árusítani Németországban és a többi tervezett exportpiacon, zömében a
Közel-Keleten és Délkelet-Ázsiában.
Terveik szerint idén 20 000 darabot értékesítenének a
típusból, de ez biztosan nem lesz könnyű, mivel tavaly már csak
feleannyi kelt el belőle, mint 2003-ban. A gyártó reméli, hogy még az
év vége előtt megkapják az értékesítéshez szükséges biztonsági
minősítést, és ezzel sikerülhet kitörniük a túltermeléstől, kegyetlen
árháborúktól és alacsony kereslettől sújtott kínai piacról.
2004 második felében 43 millió dolláros veszteséget könyvelt el a
Brilliance, ami nagy részben a Zhonghua kifejlesztésébe ölt
befektetéseknek, csökkenő áraknak és a visszaeső eladásoknak volt
köszönhető.