Kínai autók német piacra?

2005.06.15. 10:54

A BMW kínai partnere, a Brilliance China Automotive Holdings Ltd. bejelentette, hogy 2000 Zhonghua szedánt szeretnének Németországba exportálni még az idén. A Brilliance, mely Kína legnagyobb minibusz-gyártója is, összesen 6500 autót és minibuszt szeretne 2005-ben exportálni.
A saját erőből kifejlesztett Zhonghua modellt, mely Kínában nem fogyott túl nagy számban, 20 000 euró körüli áron szeretnék árusítani Németországban és a többi tervezett exportpiacon, zömében a Közel-Keleten és Délkelet-Ázsiában.
Terveik szerint idén 20 000 darabot értékesítenének a típusból, de ez biztosan nem lesz könnyű, mivel tavaly már csak feleannyi kelt el belőle, mint 2003-ban. A gyártó reméli, hogy még az év vége előtt megkapják az értékesítéshez szükséges biztonsági minősítést, és ezzel sikerülhet kitörniük a túltermeléstől, kegyetlen árháborúktól és alacsony kereslettől sújtott kínai piacról.
2004 második felében 43 millió dolláros veszteséget könyvelt el a Brilliance, ami nagy részben a Zhonghua kifejlesztésébe ölt befektetéseknek, csökkenő áraknak és a visszaeső eladásoknak volt köszönhető.