Az Opeltől jönnek a jövő kompakt GM modelljei

2005.06.21. 13:07

A C-szegmensbeli autóit a jövőben Európában tervezteti az óriáscég. A tavaly meghirdetett központosítási program révén korábban csak a középkategóriás Epsilon platform (Opel Vectra, Saab 9 3, Chevrolet Malibu, Cadillac BLS) fejlesztésének feladatát kapta meg a GM németországi központja, most azonban úgy tűnik, az egy számmal kisebb típusok is itt készülhetnek. A hírek szerint a fejlesztések alapjául a Delta platform szolgál, ami azért érdekes, mert jelenleg Delta-alapú modellt kizárólag Észak-Amerikában forgalmaz a GM, Európában és a világ más részein egyáltalán nem. Az új, rüsselsheimi eredetű kompakt típusokra persze még várni kell: a következő Astra és testvérei csak az évtized végére várhatók.

A német tervezőknek azonban addig is megoldást kell találniuk arra, hogy hogyan elégítsék ki a kompakt modellekkel szemben világszerte felmerült összes igényt. Észak-Amerikában ezek az autók olcsó belépőmodelleknek számítanak, ugyanakkor Európában, Dél-Amerikában és a Távol-Keleten inkább komolyabb, jobban felszerelt, minőségi anyagokból összerakott autókat várnak a vásárlók. Ráadásul a különböző márkák is más-más funkciót töltenek be a GM-en belül. Egy Chevrolet-nek olcsóbbnak és egyszerűbbnek kell lennie, akár Dél-Koreában, akár Észak-Amerikában, akár Brazíliában készül, míg egy Opeltól sokkal jobb minőséget várnak a vásárlók. Mindezeknek a kritériumoknak ráadásul úgy kell megfelelni, hogy közben a lehető legtöbb legyen a közös alkatrész, hiszen így lehet csökkenteni a költségeket.

Valószínű, hogy később más autókategóriákhoz is hozzárendelik a központi fejlesztés új színhelyeit. A kisebb modellek tervezésének feladatát várhatóan a GM-Daewoo vagy a GM do Brasil kapja, míg a nagyobb személyautók, terepjárók és buszlimuzinok forrása Észak-Amerika, illetve Ausztrália lehet.