Donkervoort D8 270 RS: a Nürburgring bajnoka

2005.07.01. 11:16

A legerősebb holland Super Seven-másolat gyártása hamarosan megkezdődik. A D8 270 RS még tavaly szerzett magának hírnevet azzal, hogy megdöntötte a nagyobbik nürburgringi kör, a ma már elsősorban autótesztelésre használt Nordschleife közúti autóval elért körrekordját: a kanyargós, 20,8 kilométeres pályán 7 perc 18 másodperc alatt száguldott végig. Az az autó azonban csak a prototípus volt.

A Donkervoort a napokban mutatta be a szériaváltozatot, amelyből összesen 25 szerencsés és gazdag autóbolond vásárolhat. Összesen ennyi készül az 1,8 literes, 270 lóerős, 20 szelepes Audi turbómotorral felszerelt, alig hatszáz kilós, spártai kialakítású gépből, méghozzá darabonként 120 ezer eurós, azaz átszámítva több mint 29 millió forintos áron. Cserébe a tulajdonos olyan járművet kap, amely kevesebb mint 4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet, és ugyanerről a tempóról 2,4 másodperc alatt lehet állóra fékezni. A végsebesség 250 km/h, ami nem igazán kiugró érték, de az alacsony, néhány acélcsőből és műanyag burkolóidomból álló karosszériát nézve valószínűleg ez is több mint elegendő.

Egy ilyen erős és könnyű hátsókerék-hajtású autót persze nem könnyű vezetni, ezért - hogy a 270 RS-ek ne a holland gyártelep közelében álló fákra csavarodva végezzék - az autók ára egy rövid vezetéstechnikai tréninget is tartalmaz, amelyet az autó átvétele előtt csinálhat végig a leendő tulajdonos.