Harmadik modelljén dolgozik a Lotus

2005.07.11. 15:08

Az Elise és a később megjelenő Esprit-utód közé illeszkedik a tágasabb, 2+2 üléses modell. Az új típus a következő Esprittel csaknem egy időben, 2007 második felében mutatkozhat be, és állítólag egy V6-os Toyota motort kaphat. A Lotus korábbi tágas túramodelljeivel ellentétben az út típus valószínűleg ugyanúgy középmotoros lesz, mint az Elise vagy az Esprit, mivel egy teljesen új, orrmotoros és hátsókerék-hajtású erőátviteli rendszer kifejlesztése aligha lenne kifizetődő.

A Lotus korábban több, szükség esetén négy személy szállítására alkalmas, tágas csomagterű sportkocsit is gyártott. Az Elite, az Eclat illetve az Excel alkotta sorozat volt az utolsó ilyen, ezek az autók az 1970-es évek közepétől 1992-ig készültek Hethelben, de a kiváló úttartású, tágas és gyors Lotusok túl drágák voltak a japán gyártók hasonló teljesítményű és felépítésű autóihoz képest. A helyzet most egész más: a drága sportkocsik újra igen keresettek, és a Lotus - illetve gazdája, a maláj Proton - is szeretne egy szeletet abból a tortából, amely olyan kiváló megélhetést biztosít például a Porschének.