Motorcsere-hullám a BMW-nél

2005.07.12. 18:12

A BMW felvázolta, hogy milyen változtatásokat tervez modellpalettáján a következő év során. A lista meglehetősen hosszúra nyúlik, mivel szinte az összes típussorozaton változtatnak valamit.

A 3-as sorozat két belépő négyhengeres motorral és egy hathengeres dízellel gazdagodik. A leggyengébb típus a 118d-ből már ismert 122 lóerős kétliteres turbódízel motort kapja, míg az új alap-benzinesbe, a 318i-be egy hasonló hengerűrtartalmú 129 lóerős motor kerül. A dízelmotoros modellek köre is bővül fölfelé: elkészül a 330d, amelybe a háromliteres soros hathengeres dízelmotor-család egyik legújabb, 231 lóerős változata kerül. Ezzel a hármas már nagyon jól megy – 6,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, és 250 km/h-val is képes haladni – de akár 6,5 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren.

Az 5-ös sorozat szintén a kínálat két szélén módosul. Elkészült az 520d jelű alapkivitelű autó: ebbe a jól ismert kétliteres 163 lóerős turbódízel motor került, ami még mindig bőségesen elegendő a tempós haladáshoz, bár a négy henger miatt nem lesz a presztízs-orientált vevők kedvence. Nekik ugyanakkor nehezebb lesz a választás: az eddig kínált nyolchengeres 545i típus helyét a 4 literes 306 lóerős motorral felszerelt 540i és a 4,8 literes 367 lovas V8-assal érkező 550i veszi át, ugyanúgy, ahogy az új hetesben. Az 530d motorját is erősebbre cserélték: az új dízel 218 helyett 231 lóerőt képes mozgósítani. A hatos sorozat is új nyolchengeres motort kap, ám a régi 4,4 literes helyett itt csak a 4,8 literest lehet majd választani, így a 630-as és az M6-os közt jövőre már a 650i típust találjuk.

Az egyik legérdekesebb fejlemény a 7-es szériát érinti: a szinte még be sem mutatott, felújított nyolchengeres dízelmotor erősebb lesz. A 745d-t eredetileg 300 lóerősre tervezték, de időközben a Mercedes és az Audi is kihozott egy-egy nagyobb teljesítményű, de nagyon hasonló felépítésű motort, így a BMW mérnökei is igazítottak saját V8-asuk paraméterein. Az Audi motorja 326 lóerős, a BMW legerősebb dízelautójában azonban 330 lóerőt és 750 Nm-t kap a vásárló, így a dolgok jelenlegi állása mellett a BMW nyerte a legerősebb személyautó-dízelmotorért vívott harcot. Feszülten várjuk a 331 lóerős Audit vagy Mercedest. Visszatérve a BMW-hez, a 7-es másik nagyobb újdonsága, hogy ezen túl a hosszú tengelytáv és a 3 literes dízelmotor is kombinálható, melynek nyilván nagyon örülnek majd a szállodák, a limuzin-cégek és az állami reprezentációs flották beszerzői.

Végezetül az X3 terepjárót is módosítja a BMW: ezen túl kínálnak hozzá egy 2 literes 150 lóerős benzinmotort, és a 204 lóerős háromliteres dízelmotort is kicserélik egy újabb, 218 lóerős változatra.