Jönnek az erősebb Lamborghini Gallardók

2005.07.13. 15:47

Kisebb modelljének három új változatán dolgozik az olasz sportkocsigyártó. A megvalósuláshoz legközelebb a Gallardo Python nevű különlegesség áll. Ez nem más, mint a kupé átalakított változata egy kevés gyári tuninggal és nagyon sok látványos részlettel. A Pythont kívülről könnyű felismerni: a tető fekete és a motorháztető helyén hatalmas üvegfelületet helyeztek el. Ez a megoldás nem csak roppant látványos, de még az autó légellenállását is csökkenti. Emellett különleges könnyűfém keréktárcsák és sötétített hátsó világítótestek teszik még látványosabbá a típust. Belül a kétszínű kárpitozás teremt különleges atmoszférát.

A Python azonban nem csak egy átfestett Gallardo: a motorja némi átalakításon ment át, így már 523 lóerős, a sebességváltó fokozatai rövidebbek, hogy vehemensebben gyorsuljon az autó, és a futóművet is keményebbre hangolták, így jó úton félelmetes kanyarsebességre, rossz úton gerinctörő rázkódásra lehet számítani. Az egésznek persze nem lett volna értelme, ha az új típussal nem próbálják meg lefőzni a legnagyobb riválist, a Ferrarit: a Gallardo Python végsebessége 315 km/h, azaz pont annyi, mint a Ferrari F430-asé, de 0-ról 100 km/h-ra a gyári adatok szerint 3,95 másodperc alatt képes felgyorsulni az autó, azaz e tekintetben 5 századmásodperccel ellenfele előtt jár.

A Gallardo Python persze kevesek kiváltsága marad: mindössze 250 példány készül belőle, és az ára is vagy 10%-kal meghaladja szokványosabb testvérmodelljeiét. Az autót ősztől lehet majd megrendelni a Lamborghinitől.

Aki még különlegesebb autóra vágyik, az persze kivárhatja a Concept S szériaváltozatát is. Ez ugyanazzal a motorral, váltóval és futóművel készül, mint a Python, de ahogy az idén Genfben bemutatott prototípus, ez is középen kettéosztott pilótafülkével és szélvédővel, viszont tető nélkül készül. A hétköznapi használatra alkalmatlan, de igazán látványos sportkocsiból előreláthatólag 80-90 példány készül majd, előreláthatólag valamikor 2006 folyamán.

Hosszabb távon sem a Python sem a Concept S nem játszik túl fontos szerepet a Lamborghini terveiben, viszont a szeptemberi Frankfurti Autókiállításon bemutatkozó Gallardo Spider annál inkább. A vászontetős változatra már régóta várnak a márka rajongói - mintegy 500 példányra már van is előrendelése a Lamborghininek - de most végre megérkezik. Erről a típusról egyelőre csak pletykák és kémfotók állnak a rendelkezésünkre: ezek szerint a Spiderbe is az új 523 lovas motor kerül, de a régi hosszú váltóval és a kényelmesebb futóművel, rossz időben pedig elektromosan mozgatott vászontető védi az utasokat a természet erőitől. A típus gyártása ismereteink szerint 2006 első felében kezdődik, így az első példányok a következő kabrió-szezont már a gazdájuknál tölthetik.