Az új 2+2 üléses sportkocsi lehet az első Lotus, melyet nem
Angliában szerelnek össze. Az autót a malajziai Proton fogja gyártani,
az ázsiai piacokon ezen a néven is fogják forgalmazni, de Európába az
1967 és 1974 között gyártott Lotus Europa késői utódjaként kerül
forgalomba. A korábbi tippekkel ellentétben nem Toyota, hanem
Opel-motor fogja hajtani az autót, két változatban. Az egyik a 200
lóerős kétliteres, négyhengeres turbó, a másik ugyanennek az OPC
változata 240 lóerővel, mely
5 másodperc alatti gyorsulást és 250 km/h feletti végsebességet
biztosít az új kupénak.
Az Europa az Elise hosszított padlólemezére épül, teljesen új, az
Elise-nél kevésbé radikális dizájnnal, így már elfér benne két apró
ülés hátul, és még a csomagoknak is marad némi hely. A küszöb
alacsonyabbra kerül, az ajtók pedig szélesebbre nyílnak, így könnyebb
lesz a beszállás. Újdonság, hogy a középmotoros autó a Ferrarikhoz
hasonlóan átlátszó hátsó szélvédővel készül, jól látszik majd a
GM-turbómotor.
Az Europából, mely a Lotus első középmotoros modellje volt,
korábban majdnem 9000 darabot gyártottak, kezdetben tuningolt 1,5
literes Renault, később 1,6 literes Lotus-motorral.