Egy ajtóval beljebb engedte a világot a
gázturbinával hajtott MF1-es szupersportkocsihoz az
autót fejlesztő Project 1221 csapat. Legújabb sajtóközleményükben az
ülések elrendezéséről, a karbantartás várható költségeiről, a motor
zajszintjéről és nem utolsósorban az autó áráról is értesítik a
nagyérdeműt.
Az MF1-es két kivitelében közös a hátsó kerekek elé hosszában
beépített gázturbina, a két modellből összesen 199 darabot készítenek a
beérkezett megrendelések alapján. Az
egyik modell kétüléses és hátsókerék-, a másik háromszemélyes és
négykerék-hajtású lesz. A kormányoszlop mindkét kivitelben középre
kerül, így nem okoz problémát, hogy bal- vagy jobbkormányos piacról
érkezik a megrendelő. A háromüléses kivitelben a harmadik, szükség
esetén összehajtható szék a két első ülés között helyezkedik el. Ha a
fölösleges széket összehajtják, a hátsó szélvédőn keresztül érhető el a
helyén keletkező raktér. A háromüléses kivitel nem csak
aerodinamikailag előnyös, csak ez a típus lesz páncélozott kiadásban is
megrendelhető.
Az MF1-es mindkét kivitelének előirányzott
1 kg/LE tömeg/lóerő arány minimum 430 km/h-s sebesség elérésére
teszik képessé a közúti sugárhajtásúak merész sofőrjeit. A mindössze
135 kg súlyú Williams FJ33-as turbinát alacsony tömege és nagy
teljesítménye miatt választották, az elkészült autóban a sofőr mindig
meghatározhatja majd magának a pillanatnyilag szükséges
teljesítménymaximumot. A kellemesen elegendő és a fejszaggatóan
őrületes mennyiség közt változó erő féken tartásában differenciálművek,
tapadást és stabilitást kontrolláló elektronikus berendezések
segítenek. Ennek ellenére a gyártó mindenkit figyelmeztet, hogy soha ne
becsüljék felül egyéni képességeiket.
A Project 1221 bejelentése szerint a Williams-motor az időnkénti
olajcseréken kívül nem nagyon igényel majd sem karbantartást, sem
későbbi újabb beállításokat, gyakorlatilag karbantartásmentesen
üzemeltethető. Legalább kétféle hangbeállítást kikísérleteznek az
autóhoz, egyik a szinte teljesen hangtalan lopakodó mód, a másik teret
ad a jellegzetes turbina-sivításnak.
Hamarosan elkezdik összegyűjteni a lehetséges komoly
érdeklődőket, akiknek jelentkezésükkor előzetesen ki is osztják a soros
jármű alvázszámát. Előlegeket mindenesetre nem kezdenek el gyűjteni,
amíg elegendő számú érdeklődő össze nem gyűlik az MF1-es végleges
változatának kifejlesztésére és a sorozat legyártására. A fejlesztés
újraindításáig természetesen további részleteket nem árulnak el, de
akár évekbe is telhet, mire összejön elegendő jelentkező az
október 1-ig 575 000 eurós áron előjegyezhető MF1-esre. Október
1. után már csak 675 000 euróért kapható az egyelőre senki által nem
látott autó, és nem mulasztották el megjegyezni, hogy az árak bármikor
emelkedhetnek.
Hmm.