Mercedes ML 63 AMG: a legerősebb utcai terepjáró

2005.08.17. 13:26

A Porsche Cayenne-nek már csak a második helyezés jut a terepjárók lóerő-versenyében az új AMG-Mercedes mögött. Az ML-osztály ugyanis megkapja az AMG új fejlesztésű, 6,3 literes, 510 lóerős V8-asát . A már-már értelmetlenül erős motor a több mint két tonnás vasat kerek 5 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani annak ellenére, hogy az autó csak automata váltóval készül majd. Igaz, az AMG Speedshift 7G-TRONIC fantázianevű váltó nem szokványos szerkezet: 7 sebességes, és kézzel is kapcsolgatható, méghozzá a kormányon található gombokkal.

A sport-terepjáró az AMG által átalakított Airmatic fantázianevű légrugós felfüggesztést kapja meg, méghozzá állítható lengéscsillapítókkal kombinálva, viszont az ML a tuninggal együtt elveszítette terepjáró képessége egy részét is, hiszen a malomkerék méretű 20 hüvelykes felnik és 295/40-es alacsony oldalfalú gumiabroncsok aligha viselik jól a terepezéskor fellépő igénybevételt.

A Mercedes ML 63 AMG, amely valószínűleg elsősorban a terepjárókba szerelmes amerikai közönség kedvence lesz, a Frankfurti Autószalonon mutatkozik be élőben is, forgalmazása viszont csak 2006 második negyedévében kezdődhet. Addig azonban valószínűleg még számos Mercedes típusban bemutatkozhat az új AMG V8-as, alaposan feladva a leckét a teljesítményőrültek pénztárcájáért versengő konkurenciának.