Ford GT régi-új ruhában

2005.08.24. 14:59

A Ford Le Mans-i győzelmeire emlékeztet a kék-narancs fényezés. Az amerikai autógyártó 1966-ban nyerte meg először a Le Mans-i 24 órást a GT40-essel, és sikersorozat egészen 1969-ig tartott a világ talán leghíresebb hosszú távú versenyén. A legismertebb kétségtelenül az 1968-ban és 1969-ben használt autó, amelyet a Gulf olajtársaság és a JW Automotive támogatott, így került rá a jellegzetes világoskék festés a középen végigfutó sötét-narancssárga csíkkal. A Ford, amely mostanság nemigen tud kiszabadulni saját múltjának bűvkörében, az első győzelem 40. évfordulójára, 2006-ra a GT40 modern kori reinkarnációjából, a GT-ből is készít néhányat a kék-narancs mintázattal, limitált példányszámban, bár azt egyelőre nem tudjuk, hogy a kétségtelenül mutatós sportkocsikból összesen hány darab készül.


Galéria - kattintson a képre

A Ford leghíresebb sportkocsija, a GT40-es elsősorban annak köszönhetően jött létre, hogy a cég akkori elnöke, Henry Ford II az 1960-as évek elején úgy döntött, Le Mans-ban győznie kell egy Fordnak. Állítólag még a Ferrari versenyrészlegének felvásárlásával is megpróbálkoztak, de végül kútba estek a tárgyalások, így a Ford illetékesei inkább Angliában kerestek megfelelő partnert. A fejlesztést végül is a Lolára bízták, amely már bizonyított Le Mans-ban egy saját Ford motoros versenygéppel. A máig sikeres versenyautó-specialista cég 1964-ben készítette el az új versenyautót a Fordnak, természetesen egy V8-as Ford motorral, ez lett a GT40. A típus első versenyévei nem voltak túlzottan sikeresek, de 1966-ra beérett a munka gyümölcse, és a típussal sorozatban négy győzelmet szereztek Le Mans-ban. 1970-ben azután jött egy másik legenda, a félelmetes Porsche 917-es, és a GT40 tündöklésének vége szakadt.