20Cup: háromkerekű versenygép a Peugeot-tól

2005.08.26. 16:03

A Peugeot 207-es orrát és egy motorkerékpár hátsó részét házasították össze a Peugeot tervezői legújabb tanulmányautójukban. A 20Cup elnevezésű szerkezethez hasonlót nemigen láttunk mostanság.


Galéria - kattintson a képre

Az alig 500 kilós jármű súlypontja majdnem az első tengely fölé került, ugyanis itt helyezték el a BMW-vel közösen kifejlesztett turbófeltöltéses, 170 lóerős négyhengeres motort, ami egy hatsebességes szekvenciális váltón keresztül hajtja a 18 hüvelykes könnyűfém felnikből és 210/65-ös gumiabroncsokból összeállított első kerekeket. Hogy a szinte súlytalan hátsó rész mégis tapadjon valamennyire, ide egyetlen, úthengerhez méltó kereket helyeztek, amely 377 mm széles és egy egyedi kialakítású 18 hüvelykes keréktárcsára illeszkedik. A 3,63 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,16 méter magas 20Cup a tervezői szerint csodálatos vezetési élményt nyújt.


Galéria - kattintson a képre

Az ökörködés zavartalanságát szolgálja a versenysportból átvett multifunkciós kormánykerék is, amelyen a váltót működtető kapcsolók mellett egy műszerfalként használható érintőképernyőt is elhelyeztek, így a sofőrnek egy pillanatig sem kell levennie a kezét a kormánykerékről. Bár a háromkerekű nevéből arra következtethetnénk, hogy valamiféle kupasorozatot készül összehozni a Peugeot ilyen csodabogarakkal, erről egyelőre mélyen hallgat a gyártó. Sokkal valószínűbb, hogy a 20Cup kiállítási látványosság marad, és legfeljebb néhány Peugeot tesztpilóta próbálhatja ki, hogy mire is képes a fura kis háromkerekű.