Új Toyota Yaris és RAV-4 Frankfurtra

2005.08.29. 11:28

A széria-újdonságok mellett a Toyota európai tervezőstúdiója egy miniautó-tanulmányt is készített a Frankfurti Autókiállításra. A japán gyártó persze nem szeretett volna minden poént lelőni így két héttel a bemutatók előtt, így néhány fotón kívül szinte alig közöltek valamit az újdonságokról.


Yaris galéria - kattintson a képre

A legpontosabb elképzelésünk az új Yarisról lehet, ez a modell ugyanis szinte tökéletesen megegyezik a február óta Japánban forgalmazott Netz Toyota Vitz nevű modellel. Úgy tudjuk, a nagyobb méretű és így tágasabb belső terű modell 1, 1,3 és 1,5 literes benzinmotorokkal, valamint egy 1,4 literes dízellel érkezik, akárcsak az elődje, bár a motorok teljesítményében, takarékosságában és károsanyag-kibocsátásában is várható némi javulás. A Yaris második generációját az európai piac számára a Toyota franciaországi gyárában készítik, akárcsak az előző modellt, de a forgalmazás beindítása csak a következő év elejére várható.


A harmadik generációs Toyota RAV-4

A RAV-4 típusról egyelőre egyetlen részletet sem kötöttek az orrunkra, bár az egyetlen rendelkezésünkre álló kép így is sok mindent elárul. Ezen a hobbiterepjáró ötajtós változata látható, így egyelőre nem is biztos, hogy lesz rövidebb, háromajtós kivitel. Az autó arányai is alapvető változáson mentek keresztül: míg a jelenleg forgalmazott ötajtós RAV-4-es inkább egy jó magas kombira emlékeztet hosszú hátsó túlnyúlásával, addig a fotón látható modell rövid hátsó túlnyúlása révén inkább egy csapott hátú ötajtóst juttathat az eszünkbe. Az új hobbiterepjáró várhatóan 2006 tavaszától lesz kapható.


Toyota Endo galéria - kattintson a képre

A Toyota európai tervezőstúdiója Endo néven mutatja be legújabb kreációját, amely leginkább valamiféle Smart ForTwo utánérzésnek látszik, bár annál valamivel tágasabb, hiszen két felnőtt, és két gyermek vagy igazán kis növésű ember szállítására alkalmas. A függőleges tengely mentén hajló üvegezés és az összenyomott kisbuszforma révén az Endo nem mindennapi jelenség, a nyitás közben a karosszériától teljes egészükben eltávolodó ajtókat látva pedig határozott gyanú ébred: ennek a típusnak a tervezői közt biztosan akad valaki, aki korábban a Renault Avantime -on is dolgozott. Az Endo valószínűleg inkább csak afféle erődemonstráció, hiszen a legkisebb autók piacán a Toyota csak most jelent meg Európában az apró Aygo révén, amelynek az 54 lóerős PSA dízelmotorral felszerelt változatát szintén Frankfurtban mutatják be.

A nagyobb újdonságok mellett a Toyota standon látható lesz a Corolla Verso 136 lóerős, 2,2 literes dízelmotorral, és persze az idei, TF105 jelű F1-es versenygépet, illetve a nemrég megújult Hilux kisteherautót is kiállítják.