UFE III: szupertakarékos tanulmány a Daihatsutól

2005.10.12. 12:55

A Tokióban kiállított apróság 1,4 liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométeren. A Daihatsu tervezői persze mindent megtettek annak érdekében, hogy a tanulmány minél hatékonyabban működhessen.


Galéria - kattintson a képre

Elsősorban a légellenállást próbálták minél lejjebb szorítani. A 3,4 méter hosszú jármű homlokfelülete minimális: szélessége 1,46, magassága pedig 1,2 méter, ráadásul az övvonal felett az autó jóval keskenyebb, mint alatta. Emellett a karosszéria formatényezője mindössze 0,168, ami nem is csoda, hiszen a cseppforma járművön egyáltalán nem találunk kilógó alkatrészeket.


Galéria - kattintson a képre

A hajtásláncot is úgy alakították ki, hogy minél kevesebb üzemanyagot fogyasszon; a 660 köbcentis, háromhengeres motor két villanymotorral együttműködve mozgatja az apró járművet. A takarékosság persze kompromisszumokat követel. Az UFE III mindössze három személy szállítására alkalmas; a sofőr középen foglal helyet, két utasa pedig mögötte, egymás mellett ülhet a repülőgépekére emlékeztető kabinban.

A Daihatsu tanulmánya természetesen szigorúan kísérleti jármű, gyártásról szó sem lehet, de a kifejlesztésével nyilván értékes tapasztalatokhoz jutottak a Toyota kisautó-márkájának szakemberei, amelyeket később a szériamodellek megtervezésénél is felhasználhatnak.