A Mitsubishi marad a Smart partnere

2005.10.20. 12:25

A következő kétszemélyes mini, a ForTwo utóda az új Mitsubishii -n alapul majd. A kooperáció folyatásáról Tokióban beszélt Ulrich Walker, a Smart első embere.


Smart ForTwo

A Smartnak persze aligha volt más választása, hiszen a közös fejlesztést még akkor kezdték meg, amikor a Mitsubishi a DaimlerChrysler konszern része volt, hiszen a legrégebbi Smartot 2007-ben mindenképp le szeretnék váltani. A hátralevő alig két év viszont akkor sem lenne elegendő az új típus kifejlesztésére, még akkor sem, ha a DaimlerChrysler rászánná a szükséges összeget. Ráadásul az elmúlt években bebizonyosodott, hogy a Smart egyedül egyszerűen nem életképes. Mindeddig csak nyelte a pénzt, és ennek csak úgy lehet véget vetni, ha az új modellek fejlesztését és gyártását egy másik céggel közösen végzik.

A következő Smart ForTwo Ulrich szerint sokkal tisztább üzemű és biztonságosabb lesz, mint jelenleg futó elődje, így már arra is alkalmas lehet, hogy az Egyesült Államokban is piacra dobják. Egy ilyen hatalmas piac, amely ráadásul épp most fordul a takarékos kisautók felé, hatalmas lehetőségeket rejt a Smart számára.


Mitsubishi i

A DaimlerChrysler és a Mitsubishi közti kapcsolat a korábbi szakítás ellenére mind a mai napig elég szoros, főképp azért, mert a német-amerikai óriás a Mitsubishit egyfajta fejlesztési bázisnak használta költségérzékeny terveihez. Így a Chrysler összes jövőbeli, kisebb modellje számára a japánok szállítják a padlólemezeket, és a kisebb motorok fejlesztése terén is hasonló a helyzet, tehát a DC hatalmas öngólt lőtt volna, ha ezeket a kapcsolatokat megszakítja. Ugyanakkor a Mitsubishi is jól jár, hiszen a fejlesztési költségek egy jelentős részét megoszthatja, ami a jelenlegi bizonytalan anyagi helyzetben igen nagy segítséget jelent.