Dízelmotorjainál a VW konszern is áttér a közös nyomócsöves befecskendező rendszerek használatára. A PD-TDI, azaz magyarul adagolófúvókás rendszert személyautó-dízelmotorokon eddig is csak a Volkswagen csoport használta, az összes többi, saját dízelmotorokat fejlesztő cég a közös nyomócsöves befecskendezési eljárást részesítette előnyben.
Ez nem is véletlen, hiszen az adagolófúvókás rendszer nagyon sok, igen precíz megmunkálást igénylő alkatrészt tartalmaz, és így meglehetősen drága. A nyomást előállító adagoló és a nagynyomású gázolajat a hengerbe juttató fúvóka egyetlen egységet képez, így ebből a szerkezetből a motor minden hengerére egy jut. Ugyanakkor a közös nyomócsöves befecskendezés csak egy adagolót alkalmaz, ahonnan a gyűjtőcsövön át jut a fúvókákhoz az üzemanyag. A PD-TDI fejlesztését annak idején azért kezdte meg a VW, mert ezzel a megoldással könnyű igen nagy befecskendezési nyomást előállítani. A közös nyomócsöves rendszerek rohamos fejlődése miatt ez az előny már a múlté, és mivel az adagolófúvókás megoldás nem terjedt el, a továbbfejlesztés teljes költségét a Volkswagennek kellene viselnie.
A közös nyomócsöves befecskendezőrendszert a Volkswagen már a következő négyhengeres dízelmotor-generációján bevezeti, amelyet a tervek szerint 2007-ben kezdenek gyártani, de később a nagyobb dízelmotorokat is átalakítják, így az évtized végére a PD-TDI motorokkal már egyetlen új autóban sem találkozhatunk.