Készül az Audi dízel-versenyautója?

2005.10.24. 15:02

A németek állítólag Le Mans-ban szeretnének indulni az új prototípussal, bár azt még nem tudjuk, hogy erre pontosan mikor kerülhet sor. A tervezetről ugyanakkor egyre furább hírek érkeznek. A legutóbbi arról szól, hogy az Audinál mostanság favorizált V8-as és V10-es elrendezés helyett az új dízel-versenymotornál a V12-es megoldást alkalmazzák, mivel ezzel a kialakítással nagyobb hengerűrtartalom érhető el azonos fordulatszám mellett.

A dízelüzemű versenymotor ötlete egyes szakértők szerint elsősorban reklámcélokat szolgálhat, hiszen a versenypályán kevés marad a gázolajat égető motorok előnyeiből. A legutóbbi becslések szerint a Le Mans-ban érvényes szabályok szerint épített dízelmotor a kötelező szívócső-szűkítő miatt legfeljebb 600-650 lóerős lehet, hasonlóan a benzines vetélytársakhoz, viszont akár másfélszeres forgatónyomatékot szolgáltathat. Ugyanakkor a dízelmotor nehezebb is, és nagyobb méretű töltőlevegő-hűtőket igényel, ami komoly fejtörést okozhat a tervezőknek.

Hatalmas előny lehet ugyanakkor az alacsonyabb fogyasztás. Akkora tankkal, amekkorát a mai prototípusok hordoznak, a dízelmotoros versenygép állítólag legalább 30-55 km-rel nagyobb távolságot tehet meg, így az egynapos száguldás során akár több kiállás is megspórolható.