A közvetlen befecskendezés a Mazda új jelszava

2005.10.26. 15:05

A japán gyártó néhány éven belül az összes típusát az új motorokkal szeretné felszerelni. A közvetlen benzinbefecskendezés ma már nem számít igazi újdonságnak, hiszen 1997 óta gyártanak ilyen rendszerű motorokat, de igazán széles körben csak az elmúlt két-három évben kezdett terjedni.

A Mazda anyacégének, a Fordnak ráadásul rendelkezésére áll a szükséges technológia, így várhatóan nem ütközik nagyobb nehézségbe az új motorok kifejlesztése. A japánok szerint a közvetlen befecskendezéssel nagyot léphetnek előre: új motorjaik erősebbek, takarékosabbak és tisztább üzeműek lehetnek. Emellett a japán cég azt is bejelentette, hogy egy motorleállító és -újraindító rendszert is bemutatnak a közeli jövőben.

A távolabbi jövőben érhetnek be a Mazda további fejlesztései: a Ford hibrid hajtásláncát saját modelljeikben tesztelik, és hidrogénüzemű belsőégésű motorokon is dolgoznak. Ez utóbbi kísérletek eredményeképpen az RX8-as és a Mazda5-ös hidrogénhajtású változataiból hamarosan egész tesztflottát kölcsönözhetnek néhány vállalkozó szellemű cégnek és magánszemélynek, hogy a mindennapi használatban deríthessék ki az új hidrogénmotorok esetleges hiányosságai.