Brutál-sportkocsi Mitsubishi Eclipse alapon

2005.11.02. 16:27

A SEMA Shown kiállított Eclipse Ralliart Concept fenyegető jelenség a szelíd külsejű alapmodellhez képest.


Galéria - kattintson a képre

Az autó legmarkánsabb eleme az átalakított hűtőmaszk: bár vízszintesen ketté van osztva, a karosszériaelemek fekete fényezése miatt úgy tűnik, mintha egyetlen hatalmas szájnyílás tátongana a tanulmány elején, készen arra hogy bármit felfaljon ami elé kerül. A rafináltan szűkebbre szabott lámpák és a hűtőrács két oldalán kialakított kiegészítő nyílások ráadásul tovább fokozzák a ragadozó-érzést. A harcias összképhez hozzájárulnak a sötétített üvegek, a 20 hüvelykes, sötétre festett felnik és a látványos hátsó szárny is, bár a sok apró trükk mit sem ért volna az Eclipse kiváló adottságai nélkül: a hátsó sárvédők domborulata és a tető dinamikus íve nagyon jó alapot jelent a z optikai tuninghoz.


Galéria - kattintson a képre

A Ralliart mérnökei persze nem elégedtek meg a látványos külsővel, bár a módosítások részben igazolják, amit eddig csak sejtettünk: az Eclipse nem igazán alkalmas sportkocsinak. Az eredeti alkatrészek zömét egyszerűen kihajították az autóból, és a Lancer Evo VIII-as főegységeit építették a helyükre. Így került az autóba a már-már legendás 2 literes turbófeltöltős 4G63 jelzésű motor 400 lóerős változata, a ralipályákon fejlesztett négykerék-hajtás és a Brembo fékrendszer. Egyedül a futóművet hagyták meg, bár a rugókat és a csillapító elemeket természetesen kicserélték.

Az Eclipse Ralliart Concept láttán kiderül, hogy hogyan lehet nagyon sok munkával szép és gyors autót faragni a formás, de puhány Eclipse és a villámgyors, de otromba külsejű Lancer Evo alkatrészeiből, de ami még fontosabb, megmutatja, hogy a módszert a Mitsubishi szakemberei is ismerik.