Civic házi tuning a Hondától

2005.11.03. 12:37

A SEMA Show-n látványos utcai autót és igazi versenygépet is bemutattak a Honda standján, igaz, mindkét jármű az új Civic kupéra épül, amelyet Európában egyelőre nem kínál a Honda. A hófehér Sport Concept Civic Si gyakorlatilag az utcai modell optikailag feljavított változata.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy a gyári Honda mérnököktől már megszoktuk, a tuningtanulmány meglehetősen visszafogottra sikerült. A szélesített sárvédők, a 19 hüvelykes felnik, a látványos, de nem túlzottan nagy hátsó szárny és a versenyautó-fazonú első és hátsó lökhárító aligha juttatná az autót egy tuningmagazin címoldalára. Arra viszont igazán alkalmas, hogy megmutassa a tuningmestereknek az autóban rejlő lehetőségeket, és reményt ébresszen a vásárlókban, hiszen pont ilyennek képzelnénk egy újabb Civic Type R-t. A tervezők a sorozatgyártású Si motorjához ugyan nem nyúltak - 200 lóerő az első kerekeken bőven elegendőnek tűnhetett - viszont a futóművet leültették 25 mm-rel. A fékrendszert is hatékonyabbá tették néhány Brembo gyártmányú alkatrésszel, így a tanulmánnyal mégis könnyebb lehet gyorsan menni, mint a szériamodellel.


Galéria - kattintson a képre

A Civic kupét persze nem csak utcai versenyzésre lehet alkalmassá tenni, ezt bizonyítja a másik kiállított autó. A Team Honda Research Civic Si igazi versenygép, amelyet a Honda amerikai fejlesztőközpontjában készítettek, és a jövőben túrakocsi-versenyeken bizonyíthatja a Civic képességeit. Az első versenyen rögtön a mély vízbe dobják az új versenyautót, december elején ugyanis egy 25 órás futamon indulnak vele, de később az amerikai túrakocsi-bajnokság teljes 2006-os szezonján is rajthoz áll a típus. Az autó elkészítéséhez neves tuningcégek nyújtottak segítséget, így a motor AEM szívórendszert és DC Sports gyártmányú kipufogót kapott, a futómű-alkatrészeket, valamint az állítható hátsó szárnyat pedig a H&R Racingtől szerezték be.

A Honda az utóbbi évek során eléggé elhanyagolta Európában azokat, akik kőkemény, sportos típusai miatt rajongtak a márkáért, így mi egyelőre csak reménykedhetünk benne, hogy előbb-utóbb az új Civicből is kapható lesz egy igazán gyors kivitel. Észak-Amerikában azonban láthatóan más a helyzet: a Honda odaát arra törekszik, hogy az új modell is a tuningolók kedvencévé váljon, akárcsak az elődei.