M5-gyilkos Passat Las Vegasban

2005.11.04. 11:50

A VW három tuning-tanulmánya összesen több mint 1600 lóerős. Idén jelent meg először a VW a SEMA Show-n, és rögtön három, amerikai tuningcégek segítségével átalakított autót sorakoztattak fel, három amerikai sikermodelljük, a Touareg, a Passat és a Jetta alapjain. Mindhárom modell az R-GT jelzést kapta, és ugyanazt a 3,2 literes V6-os motort, két turbófeltöltővel és töltőlevegő-visszahűtéssel.


Galéria - kattintson a képre

A legvisszafogottabb darab a Touareg R-GT, ez kereken 500 lóerős, és egyszerű ezüst fényezést kapott, bár így sem látszik átlagos darabnak. A sportfutómű, a mélyre nyúló lökhárítók és küszöbök, a 22 hüvelykes könnyűfém felnik és a hátsó ablak feletti szárnyacska teljesen elveszi az autó terepjárós stílusát: a képek alapján inkább egy túlszteroidozott kombinak látszik. A tuning-Touaregen az ilyenkor szokásos beavatkozásokat végezték el: nagyobb fékeket szereltek fel, hogy a megállás se okozzon gondot, belül pedig jobb oldaltartású ülésekkel és fém díszbetétekkel próbáltak kedvet csinálni a száguldozáshoz. Manapság egy ilyen autóból nem hiányoshat a szórakoztató rendszer, és a VW amerikai partnerei biztosra mentek: az autóhoz csatlakoztatható i-Pod zenelejátszó, a gyerekek pedig hátulra kaptak két PSP játékkonzolt.


Galéria - kattintson a képre

A teljesítménysorban a második a Jetta R-GT: ebben már 550 lóerőt képes leadni a közvetlen befecskendezéses biturbó V6-os. Külsőre kétségtelenül ez a legfélelmetesebb a három VW tanulmány közül: a tervezők a Golf GTI stíluselemeit gondolták tovább. A hűtőrács körüli fekete betét mellé a lökhárítóba két hatalmas légbeömlőt kapott az autó, a grafitszürke, világosabb árnyalatú díszcsíkokkal tarkított fényezés és a sötétre festett, 19 hüvelykes felnik révén pedig bármikor beválogatnák a kocsit a Fast & Furious következő részébe. A lemezek alatt kőkemény sportfutómű és Brembo alkatrészekkel feljavított fékrendszer bújik meg, a belső térben pedig Recaro sportüléseket, és baj esetére bukóketrecet találunk.


Galéria - kattintson a képre

A trió legerősebb tagja a készítői által egyszerűen csak M5-gyilkosnak nevezett Passat R-GT. Ebben az autóban 575 lóerős motor dolgozik, így a végsebessége állítólag bőven 300 km/h felett van. Az autó külsőre kevésbé drasztikus, mint a Jetta, bár ez inkább csak a fehér festésnek köszönhető. Itt is megtaláljuk a fekete betét az orron, hatalmas légbeömlők társaságában és a 19 hüvelykes felnikre épülő kerekeket, amelyek alig férnek el a sárvédőívek alatt. Nagy kerekekre persze szükség is van, hogy elférjen a Phaetonból származó, de persze alaposan feljavított fékrendszer. Ahogy egy ekkora limuzinhoz illik, itt belül sem akkora a felhajtás, mint a Jetta R-GT-ben: nincs bukókeret és a váltókar is automatához tartozik, de a sportülések és néhány fémszínű díszítőelem innen sem hiányozhat.

A VW mindeddig nemigen foglalkozott az amerikai tuning-őrültekkel, de az eladások visszaesésével minden vásárlóra szükségük van, így láthatóan meg akarták mutatni, hogy a steril német autókból milyen komoly utcai versenygépeket lehet faragni.