BMW: szárnyaló eladások, csökkenő profit

2005.11.04. 13:53

Az erős eurót és a magas nyersanyagárakat hibáztatják a jelenségért a BMW vezetői. A cég adózás előtti nyeresége 2005 első kilenc hónapjában 2,375 milliárd euró volt, míg tavaly ilyenkorra már 2,714 milliárdot sikerült összehozni.

Ugyanakkor az eladások 11,4%-kal nőttek, meghaladva ezzel a 988 ezer darabot, ami az erős piaci verseny közepette kiváló eredménynek számít. Az autós részleg forgalma hasonlóképp jól alakult; kilenc hónap alatt 33,5 milliárd euró az eredmény, 6,3%-kal magasabb, mint tavaly. A nyereség csökkenéséért persze csak részben tehetők felelőssé az autógyártás és eladás emelkedő költségei, hiszen a BMW a Rolls-Royce repülőgép-ipari óriásban birtokolt részesedése kapcsán is vesztett durván 175 millió eurót.

A BMW egyelőre nem tett közzé előrejelzéseket a teljes évre vonatkozóan, de azt megígérték, hogy hosszú távon is fenntartják a nyereséges működést. Talán sikerül.