A DC végleg kiszáll a Mitsubishiből

2005.11.11. 13:47

A részvényeket eladják, viszont a műszaki együttműködés folytatódik a Mitsubishi és a DiamlerChrysler között. A DaimlerChryslernek a Mitsubishi újratőkésítése után 12,4%-os részesedése maradt, amelyet most teljes egészében tovább ad. A vásárló kilétére eddig nem derült fény, de azt már most tudni lehet, hogy a német-amerikai óriásvállalat durván 500 millió eurós bevételhez jut az üzlet révén. A DaimlerChrysler ugyanakkor megerősítette, hogy a közösen megkezdett fejlesztéseket folytatják, sőt, bizonyos területeken felmerült a közös munka kiterjesztésének lehetősége is.


A Mitsubishi i a következő Smart ForTwo testvérmodellje

A DC 2000-ben vásárolta meg a Mitsubishi részvényeinek 34%-át, most már tudjuk, a legrosszabb pillanatban. Néhány hónappal az üzlet megkötése után ugyanis kiderült, hogy a japánok 1969 óta egyszerűen elhallgatták a vásárlói panaszokat, amiből sokmilliós visszahívás és hatalmas botrányok kerekedtek. A cég hírneve Japánban teljesen tönkrement, és az észak-amerikai piacon is kudarcot vallott, így a veszteség egyre nőtt, míg a DaimlerChrysler meg nem elégelte a kilátástalan helyzetet, és 2004 tavaszán ki nem lépett a Mitsubishi vezetéséből. Ugyanakkor a japánok felbecsülhetetlen értékű segítséget jelentettek fejlesztési téren. A Chrysler és a Smart jövőbeli modelljei számára a Mitsubishi mérnökei tervezik a motorokat, a padlólemezeket és még számtalan alkatrészt. Sokáig bizonytalan volt, hogy ezeket a programokat befejezi-e a japán gyártó, de mára rendeződni látszik a helyzet. A Mitsubishi pénzügyi helyzete sokat javult, és a DC új vezetésével már zökkenőmentesnek látszik az együttműködés.

A DC valószínűleg épp a helyzet normalizálódása miatt döntött a részvények eladása mellett. A létfontosságú fejlesztések sorsa most biztosnak látszik, és így jelentős többletbevételhez juthat a cég, amelyet saját problémái orvoslására fordíthat.