Csillaghullás az EuroNCAP-nál

2005.11.23. 12:54

Galéria - kattintson a képre

Tíz típus új teszteredményeit közölte a független szervezet. Az eredmények többsége nem túlzottan jó, de ez annak is köszönhető, hogy az ötcsillagos modellek tesztjeinek adatait nagyrészt már korábban közzétették. Emellett vannak üdítő kivételek is. A Peugeot 407 Coupé és a Citroën C6 öt csillagot ért el az ütközési teszteken, sőt, a C6-os megszerezte az EuroNCAP gyalogosvédelmi tesztjeinek első 4 csillagos minősítését is.


Galéria - kattintson a képre

A másik végletet a Chevrolet Spark, vagyis leánykori nevén a Daewoo Matiz jelentette. A felújított kisautó két és fél csillagot kapott, ami nem túl hízelgő, annál is inkább, mert a közvetlen előd neve mellett még három csillag díszeleg. A többi résztvevő, a Kia Rio, a Mitsubishi Colt, a VW Fox, a Seat Leon, a Mazda6, a Citroën Berlingo és a Jeep Grand Cherokee négy csillagot érdemelt ki a törésteszteken. Gyermekvédelemből a Fox, a Leon, a Mazda6, a 407 Coupé és a C6-os négy csillagot kapott, a többi modell mind a


Galéria - kattintson a képre

közepes három csillagos kategóriába tartozik. Még szomorúbb azonban a helyzet a gyalogosvédelem terén. A Citroën C6 négy csillagján kívül egyedül a háromcsillagos Seat Leon érdemel említést, ugyanakkor e tekintetben a Jeep Grand Cherokee negatív rekorder lett. Olyannyira veszélyes elékerülni, hogy a tesztelők ebben a versenyszámban nem adtak neki csillagot. Egyet sem.


Galéria - kattintson a képre

Az EuroNCAP második féléves tesztsorozata azt mutatja, hogy az autógyártók többsége egyre inkább odafigyel az autók passzív biztonságára, de az igazán olcsó típusok esetében azért még mindig nem ez az elsődleges szempont a tervezésnél. Ugyanakkor a gyalogosbarát orrkiképzés még mindig nem igazán elterjedt. Kell még néhány év, és néhány keményebb szabály, hogy ezen a téren is érzékelhető legyen a fejlődés.