Túl sebezhető a Renault?

2005.11.25. 14:05

Carlos Goshn megpróbálja több lábra állítani a francia autógyártót.

A Nissan megmentője elmondta, hogy jelenleg hasonló cipőben járnak, mint a Fiat. Nyereségük mintegy 60%-a Franciaországból származik, így elég egyetlen hibás lépés, amivel elveszítik domináns pozíciójukat az anyaországban, és a cég az összeomlás szélére kerül. Éppen ezért Goshn szerint elkerülhetetlen, hogy más nagy piacokon is maghatározó szereplővé váljanak, ha hosszabb távon is a legerősebb autóipari cégek közé szeretnének tartozni.

Az első célpont Kína, ahol meglepő módon nem az olcsó Logan lesz a cég első modellje, hanem a jóval drágább Mégane. Goshn szerint ezzel a modellel sokkal könnyebb lesz felépíteni a megfelelő márkaarculatot. A Renault első embere Ázsia többi részén is szeretné megerősíteni cége pozícióit; erre a célra a Samsung tűnik megfelelőnek, ahol nemsokára elkezdik az első Renault-alapú modellek gyártását. Goshn szerint azonban ez is kevés: "Észak-Amerikába is vissza kell térnünk, méghozzá nagyon erős, külön erre a piacra fejlesztett modellpalettával, különben kockáztatjuk, hogy hosszú távon mindent elveszítünk".

Úgy tűnik, az új vezetés alatt a Renault hódító hadjáratot indít, és megpróbál kitörni az európai piacról, amelyből jelenleg még igencsak jól él. A kérdés az, hogy képes lesz-e olyan piacokon eredményeket felmutatni, ahol a Renault név a vásárlók többségének még csak nem is ismerős.