Elkészült a lépcsős hátú Toyota Yaris

2005.11.28. 09:47

Galéria - kattintson a képre

A napokban mutatták be a Belta névre keresztelt apró szedánt Japánban. Már az előző Yarisból is készült négyajtós változat Echo néven, igaz, azt kizárólag Japánban és Észak-Amerikában forgalmazták, és alaposan elmért arányai révén még a puttonyosított kisautók közt is a legfurcsábbak közé tartozott. A Belta az elődjéhez képest formai szempontból mindenképp hatalmas előrelépést jelent, sőt, a hosszú tengelytáv és a viszonylag egységes hátsó rész láttán úgy véljük, a lépcsős hátú családi kisautók mezőnyében a szebbek közé sorolható.


Galéria - kattintson a képre

A külső megítélése persze elsősorban ízlés dolga, de az adatok alapján úgy tűnik, a Belta praktikus szempontból is méltó vetélytársa lehet a Honda Citynek, a Kia Riónak vagy éppen a Dacia Logannak. A 475 literes csomagtartó ebben a kategóriában ugyan legfeljebb a kötelező minimumot jelenti, de abszolút értékben így is több mint elég. Az első és a hátsó üléstámlák közti 905 mm-es távolság is ígéretes adat: ekkora helyen egy átlagos felnőttnek egész kényelmesen el férnie. A Toyota emellett még egy adattal dicsekszik: a Belta fordulókörének átmérője 9,2 méter, amivel állítólag a legjobb a kategóriájában.


Galéria - kattintson a képre

Az autó műszaki szempontból nem igazán hoz újdonságot. Az alapváltozatba az Aygóból ismert ezres, háromhengeres, 69 lóerős motor kerül, amely a fokozatmentes automata váltóval (SuperCVT) együtt legfeljebb megfontolt cammogásra elég egy ekkora karosszériában. Cserébe elég takarékos: a japánban használatos mérési módszerek szerint akár 4,6 liter benzinnel is beérheti 100 km-en. Az erősebbik kivitelbe a Yarisból szintén ismert 1,3 literes 87 lóerős motor kerül. Ezzel valószínűleg valamivel élénkebb a Belta, bár pontos adatokat egyelőre nem ismerünk, viszont még így sem túlzottan iszákos: 5,1 literrel is beéri 100 kilométeren.


Galéria - kattintson a képre

A típust valószínűleg forgalmazni fogják Ázsia más részein, és talán Észak-Amerikába is jut belőle, de elvileg az sem elképzelhetetlen, hogy a Honda Cityhez hasonlóan Európa szegényebbik, keleti felén is felbukkan előbb vagy utóbb. Addig azonban Japánban kell helyt állnia a Beltának. Erre meg is van az esély, hiszen a Yaris már most is a legkelendőbb modell a szigetországban, és a Toyota terveiben szereplő évi 36 ezer autó eladása egy ekkora piacon egyáltalán nem tűnik túl nagy feladatnak.