Bemutatkozott a 2006-os Ford Focus WRC

2005.12.02. 13:47


Galéria - kattintson a képre

Új autóval és új színekkel száll ringbe a Ford a jövő évi rali-világbajnokságon. A Focus második generációján alapuló versenygép ugyan már bemutatkozott az idei Ausztrál Ralin, de akkor alig árultak el róla valamit, és a verseny szüneteiben alaposan elrejtették a kíváncsiskodók elől. A Bologna Motor Show-n tartott bemutatón azonban nyilvánosságra hoztak néhány részletet.


Galéria - kattintson a képre

Az új autó mindenekelőtt erősebb lett, mint az elődje volt. Bár a szabályok szerint a WRC versenygépek teljesítménye legfeljebb 300 lóerő lehet, ez a gyakorlatban nemigen ellenőrizhető. Az új Ford motor állítólag vagy 330 lóerős, ami a szívórendszerbe épített 34 mm-es szűkítő mellett tekintélyes teljesítménynek számít. Emellett a nyomatékleadás jellegén is sikerült javítani, így az új motorhoz ötsebességes váltó is elegendő, ami nem csak a sofőr dolgát egyszerűsíti, de súlycsökkenéssel is jár. A váltó áthelyezésével és az új, könnyebb motorblokk révén az autó súlyelosztása is jobb lett, így részben sikerült kompenzálni a hátrányt, amit az elektronikus vezérlésű differenciálzár és a titán alkatrészek betiltása okozott.


Galéria - kattintson a képre

A fejlesztések ellenére a Ford szakemberei nem várnak átütő sikert 2006-ban, mondván, hogy a következő évben a fejlesztés lesz az elsődleges feladat, viszont 2007-ben és 2008-ban már a bajnokság elnyerése lesz a cél. Persze ha az új színekben pompázó Focus gyorsnak és megbízhatónak bizonyul, akkor akár már jövőre lehet esély a sikeres szereplésre, hiszen a Ford két igazán gyors pilótát szerződtetett: Marcus Grönholmot, és azt a Mikko Hirvonent, aki tavaly egy privát Forddal több alkalommal is meglepte a gyári menőket.