Erősebb lett a Nissan 350Z

2005.12.06. 11:11

Európába is megérkezett a japánok felújított sportkocsija.


Galéria - kattintson a képre

A legfontosabb változtatás kétségtelenül a tovább izmosított motor: az eddigi 280 helyett legfeljebb 301 lóerő szabadulhat fel a 3,5 literes V6-osból, a csúcsnyomaték értéke pedig 363 Nm-re nőtt. Mindez csupán az elektronika átprogramozásának és a szívó-, illetve kipufogórendszer átalakításának köszönhető, és a plusz lóerők hatása sem nevezhető éppen jelentősnek. A számok szintjén csupán a gyorsulási idő árulkodik róla, hogy valami változott a motortérben.


Galéria - kattintson a képre

A kupé 5,8, a roadster 6,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, ami kerek egy tized javulás mindkét esetben. Ekkora különbséget egy kézi váltós autóban legfeljebb képzett autóversenyzők képesek kihasználni. Az autó végsebességét elektronika korlátozza 250 km/h-nál, ahogy eddig is. Jelentéktelenebbnek tűnik, de a hétköznapokban mindenképp hasznosabb az átdolgozott, sebességfüggő kormányszervo, amellyel csökkentették a kis sebességű manőverezésnél, például parkoláshoz szükséges kormányerőket.


Galéria - kattintson a képre

A 350Z külsején is változtattak egy keveset, bár a sportkocsi karaktere maradt a régi. Csupa apró újításról van szó. Nagyobb, de ritkábban rácsozott lett az első légbeömlő, az első lámpatestekbe bixenon fényszórók kerültek, a hátsó lámpákban pedig már kizárólag LED-ek világítanak. Szintén új az ötküllős polírozott könnyűfém felni-garnitúra. Belül az anyagokon változtattak, és néhány új tárolórekesznek is jutott hely. A műszerfalon néhány kapcsoló új helyre került, de korszakalkotó változtatásokról itt sincs szó.

A 350Z új változatát már most meg lehet rendelni egyes európai Nissan-kereskedőknél, az első példányok pedig 2006 márciusában érkeznek.